м. Житомир, пров. 3-й Транзитний, 69, ГК «Восход»
Багато автовласників замовляють тонування скла в першу чергу з естетичною метою, але така процедура дозволяє не лише покращити зовнішній вигляд автомобіля. Оклеєне спеціальною плівкою скло підвищує комфортність транспортного засобу та безпеку для пасажирів. Лише кілька поїздок на машині з тонуванням і без неї – і ви відчуєте ефект від штучного затемнення. Варто лише відзначити, що не всі плюси такого тюнінгу очевидні одразу після обклеювання авто: деякі переваги ви зможете оцінити з часом. Найчастіше автовласники замовляють стандартний тюнінг, який має на увазі обклеювання бічних стекол (водійського та пасажирського), а також заднього скла та кватирок. Повне тонування додатково включає затемнення лобового скла.
Недосвідченій людині може здатися, що тонування авто скла – нескладне завдання, з яким можна впоратися самостійно. Озирнувшись навколо, ви побачите чимало машин зі склом, понівеченими бульбашками та заломами — як правило, саме так закінчується доморощене тонування. У професіоналів обробка стекол займає кілька годин (час залежить від моделі автомобіля, типу плівки та обсягу роботи). Автовласник отримує назад машину з ідеально гладким затемненим склом, за яким складно здогадатися, що це не їх природний колір, а додаткове плівкове покриття..
Ми використовуємо якісне покриття (при виробництві плівки відомих брендів застосовуються найкращі матеріали, таке покриття складається з 3 і більше шарів та має міцний клейовий склад). Проводимо роботи в оптимальних умовах (прийнятна температура, відсутність пилу). Великий практичний досвід майстрів (через руки спеціаліста проходять сотні машин з різними формами стекол) та чіткого дотримання технології. Застосовуємо професійні інструменти.
Тонування авто скла включає кілька етапів: ретельне очищення скляної поверхні, розкрий деталей, безпосереднє обклеювання, фіксацію та просушування. Найбільші проблеми викликає обробка опуклих і увігнутих поверхонь (щоб плівка прийняла необхідні обриси, додатково використовується фен). Бездоганний тюнінг залежить не тільки від якості покриття та майстерності спеціаліста, а й від умов експлуатації машини. Як показує практика, дешева плівка зберігає первісний зовнішній вигляд не більше 1-2 сезонів, а грамотно нанесене покриття від надійних виробників із США – від 5 років і більш.
Тим, хто планує тонування автомобіля, потрібно врахувати, що в нашій країні діють правила щодо тонувального покриття стекол залежно від їх розташування та призначення. Для перевірки ступеня тонування використовується спеціальний прилад тауметр. За порушення нормативів, передбачених Правилами дорожнього руху та ГОСТом 5727-88, водієві загрожує штраф. Зважати на правила тонування важливо в тому випадку, якщо ви плануєте поїздку на авто за кордон — уточніть, які там діють нормативи.
Найбільше питань викликає тюнінг лобового (вітрового) скла. За нормативами ПДР, встановлення покриттів, які перешкоджають проходженню світла через переднє скло та погіршують видимість, заборонено. Водночас визначено мінімально допустиму світлопропускну здатність затемнюючого покриття на переднє скло — 75%. Нормативами також допускається використання на верхній частині лобового скла кольорової та/або світловідбивної смуги будь-якої тональності, за умови, що вона не створює перешкод для водія під час водіння. Ширина такої смуги, що рекомендується, — до 14 см.
Бічні переднє скло можна тонувати повністю, точних обмежень щодо густини покриття немає. Потрібно дотримуватись лише вимоги щодо світлопропускної здібності – вона має бути не нижчою 70%.
Оскільки задні бічні стекла не грають особливою ролі під час поїздки на автомобілі, строгих правил за щільністю та пропускною здібності для тонувальної плівки, призначеної для їх затемнення, немає. Власник машини може вибирати будь-яке покриття, крім дзеркального, – такий тюнінг в Україні заборонено.
Обмежень при тонуванні заднього скла автомобіля немає. Можна використовувати покриття різної щільності та світлопропускної здатності (все, крім дзеркальних).
Мало хто знає, що самостійно затемняти скло автолюбителі стали ще у 1970-х роках. Це робилося за допомогою фарби, яка наносилася методом напилення. Таке тонування недовговічне, і автовласникам, які оцінили переваги затемненого скла, доводилося регулярно оновлювати покриття у автосалонах. Попит на послугу постійно зростав, і у 1980-х роках на зміну фарбі прийшла спеціальна плівка.
Зараз у продажу представлені тонувальні плівки різних типів, призначення та кольорів.
На окрему увагу заслуговує атермальна плівка. Це багатошарове покриття з покращеним енергозберігаючим ефектом. Це означає, що навіть при паркуванні під прямими променями сонця в салоні із затонованими вікнами буде комфортніший мікроклімат.
Ще один суттєвий плюс атермального плівкового покриття – високий ступінь світлопроникнення. Можна вибрати повністю прозору атермальну плівку, яка підійде навіть для тонування лобового скла: такий стайлінг дозволяє забезпечити освітленість, відповідну нормативам Держстандарту (щонайменше 70–75%).
Один із найважливіших параметрів при виборі плівки для автотюнінгу – ступінь тонування. Виробники пропонують покриття із затемненням від 5 до 95%. Перше, що потрібно врахувати автовласнику, — обмеження правил дорожнього руху, що, втім, стосується лише переднього скла.
У тих випадках, коли важливо забезпечити максимальну конфіденційність, вибирають покриття зі світлопропускною здатністю 5-10%: така плівка не дозволяє розрізнити навіть контури пасажирів на задньому сидінні. Мінус покриття – погана видимість з авто в темний час доби та в похмуру погоду.
Найбільш затребувані покриття зі світлопропускною здатністю 15-30%: цього достатньо для захисту від ультрафіолету та забезпечення адекватного рівня приватності. При виборі плівки з слабшим тонуванням зовні досить добре видно вміст салону.