Ваш автомобіль полюбить вас за це!

м. Житомир, пров. 3-й Транзитний, 69, ГК «Восход»

Тонування авто в Житомирі

Тонування автомобіля

Багато автовласників замовляють тонування скла в першу чергу з естетичною метою, але така процедура дозволяє не лише покращити зовнішній вигляд автомобіля. Оклеєне спеціальною плівкою скло підвищує комфортність транспортного засобу та безпеку для пасажирів. Лише кілька поїздок на машині з тонуванням і без неї – і ви відчуєте ефект від штучного затемнення. Варто лише відзначити, що не всі плюси такого тюнінгу очевидні одразу після обклеювання авто: деякі переваги ви зможете оцінити з часом. Найчастіше автовласники замовляють стандартний тюнінг, який має на увазі обклеювання бічних стекол (водійського та пасажирського), а також заднього скла та кватирок. Повне тонування додатково включає затемнення лобового скла.

5 причин, щоб затонувати скло

  1. Конфіденційність. Автомобільна тонувальна плівка має ефект односторонньої видимості, тому зовні не проглядається, що відбувається всередині машини. Завдяки цьому забезпечується особиста приватність та безпека, оскільки сторонні особи не можуть побачити цінні речі в авто, таким чином зменшується ризик крадіжки.
  2. Захист від ультрафіолету. Якісна плівка захищає від проникнення агресивних сонячних променів (захист до 99%). Це важливо і для здоров’я пасажирів, і для салону, адже чохли під впливом ультрафіолету з часом вигорають.
  3. Термоізоляція. Скло з тонуванням менше прогрівається в спеку і краще утримує тепло в холодну пору. Завдяки цьому простіше забезпечити приємний мікроклімат у салоні та зменшити витрату палива на кондиціонер.
  4. Безпека під час руйнування скла. Якщо з якоїсь причини відбувається руйнування автомобільних вікон, наприклад, при аварії, тонувальна плівка утримає уламки і не дасть їм розлетітися салоном.
  5. Комфорт та безпека для водія.Затемнене скло відбиває сонячні відблиски та світло від фар, попереджаючи таким чином засліплення водія.

Нормативи

Тим, хто планує тонування автомобіля, потрібно врахувати, що в нашій країні діють правила щодо тонувального покриття стекол залежно від їх розташування та призначення. Для перевірки ступеня тонування використовується спеціальний прилад тауметр. За порушення нормативів, передбачених Правилами дорожнього руху та ГОСТом 5727-88, водієві загрожує штраф. Зважати на правила тонування важливо в тому випадку, якщо ви плануєте поїздку на авто за кордон — уточніть, які там діють нормативи.

Чи можна затонувати лобове скло?

Найбільше питань викликає тюнінг лобового (вітрового) скла. За нормативами ПДР, встановлення покриттів, які перешкоджають проходженню світла через переднє скло та погіршують видимість, заборонено. Водночас визначено мінімально допустиму світлопропускну здатність затемнюючого покриття на переднє скло — 75%. Нормативами також допускається використання на верхній частині лобового скла кольорової та/або світловідбивної смуги будь-якої тональності, за умови, що вона не створює перешкод для водія під час водіння. Ширина такої смуги, що рекомендується, — до 14 см.

  • Звертаємо увагу, що багато авто випускаються з конвеєра із затонованим лобовим склом. Це допустиме заводське тонування, яке, як правило, відрізняється низьким ступенем затемнення (воно відповідає законодавчим вимогам більшості країн).

Тонування бокового скла авто: основні вимоги

Бічні переднє скло можна тонувати повністю, точних обмежень щодо густини покриття немає. Потрібно дотримуватись лише вимоги щодо світлопропускної здібності – вона має бути не нижчою 70%.

Оскільки задні бічні стекла не грають особливою ролі під час поїздки на автомобілі, строгих правил за щільністю та пропускною здібності для тонувальної плівки, призначеної для їх затемнення, немає. Власник машини може вибирати будь-яке покриття, крім дзеркального, – такий тюнінг в Україні заборонено.

Заднє тонування: мінімум заборон

Обмежень при тонуванні заднього скла автомобіля немає. Можна використовувати покриття різної щільності та світлопропускної здатності (все, крім дзеркальних).

Мало хто знає, що самостійно затемняти скло автолюбителі стали ще у 1970-х роках. Це робилося за допомогою фарби, яка наносилася методом напилення. Таке тонування недовговічне, і автовласникам, які оцінили переваги затемненого скла, доводилося регулярно оновлювати покриття у автосалонах. Попит на послугу постійно зростав, і у 1980-х роках на зміну фарбі прийшла спеціальна плівка.

Зараз у продажу представлені тонувальні плівки різних типів, призначення та кольорів.

  • Крім стандартних відтінків, чорного та коричневого, виробники пропонують покриття із дзеркальною плівкою. Вони можуть бути однотонними або з плавним переходом від одного кольору до іншого.
  • За призначенням розрізняють декоративні, удароміцні (антивандальні) та сонцезахисні покриття (вони відрізняються структурою).
  • Водії можуть вибирати між тонувальними плівками, що відбивають і не відбивають. Другі містять металізований шар, що відбиває сонячні промені. Плівки, що відбивають, більш довговічні і енергоефективні, їх досить легко відрізнити, оскільки вони надають склу більш-менш виражений дзеркальний блиск. І металізовані, і неметалізовані покриття можуть бути безбарвними або забарвленими.

Сучасний автотюнінг – атермальне тонування

На окрему увагу заслуговує атермальна плівка. Це багатошарове покриття з покращеним енергозберігаючим ефектом. Це означає, що навіть при паркуванні під прямими променями сонця в салоні із затонованими вікнами буде комфортніший мікроклімат.

Ще один суттєвий плюс атермального плівкового покриття – високий ступінь світлопроникнення. Можна вибрати повністю прозору атермальну плівку, яка підійде навіть для тонування лобового скла: такий стайлінг дозволяє забезпечити освітленість, відповідну нормативам Держстандарту (щонайменше 70–75%).

Ступінь затемнення або тонування у відсотках

Один із найважливіших параметрів при виборі плівки для автотюнінгу – ступінь тонування. Виробники пропонують покриття із затемненням від 5 до 95%. Перше, що потрібно врахувати автовласнику, — обмеження правил дорожнього руху, що, втім, стосується лише переднього скла.

  • Перед тим, як приступити до автотюнінгу, рекомендується провести вимірювання світлопропускної здатності штатного скла (залежно від його якості, віку і типу цей показник варіюється). Один із прийнятних варіантів для переднього скла — прозора атермальна плівка з тонуванням 70–75%. Вона забезпечує хорошу оглядовість і теплоізоляцію, а також захищає очі водія та пасажира від сліпучого проміння.

У тих випадках, коли важливо забезпечити максимальну конфіденційність, вибирають покриття зі світлопропускною здатністю 5-10%: така плівка не дозволяє розрізнити навіть контури пасажирів на задньому сидінні. Мінус покриття – погана видимість з авто в темний час доби та в похмуру погоду.

Найбільш затребувані покриття зі світлопропускною здатністю 15-30%: цього достатньо для захисту від ультрафіолету та забезпечення адекватного рівня приватності. При виборі плівки з слабшим тонуванням зовні досить добре видно вміст салону.